مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 09:152021-12-08بين الملل

محرومیت 10 میلیون کودک در افغانستان از تحصیل و مدرسه


صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از وضعیت بد انسانی در افغانستان، تاکید کرد که میلیون ها کودک در این کشور با ترک تحصیل و عدم دسترسی به آموزش روبرو هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت در این کشور با خطر محروم شدن از تحصیل و مدرسه روبه رو هستند.

این نهاد اعلام کرد به منظور رسیدگی به نیازمندی های غذایی، بهداشتی، اجتماعی و آموزشی کودکان و خانواده های نیازمند در افغانستان به دو میلیارد دلار نیاز است.

یونیسف افزوده در صورتی که این مقدار پول فراهم شود، نظام درمانی از فروپاشی نجات پیدا می کند و افزون بر آن، نیازمندی‎ های فوری بیش تر از 24 میلیون انسان در افغانستان رفع خواهد شد.

یونیسف ضمن هشدار درباره وضعیت بد انسانی در افغانستان، تأکید کرد که این کشور در آستانه بحران فاجعه بار غذایی، خشکسالی و انواع مختلف بیماری ها به ویژه بیماری سرخک روبه رو است.

بیش تر نگرانی این نهاد به وضعیت انسانی کودکان در افغانستان است؛ زیرا یونیسف، گفته که میلیون ها کودک در این کشور در معرض خطر قحطی و مرگ قرار دارند.

بر اساس اعلام این نهاد، به دلیل عدم دسترسی به خدمات آشامیدنی و بهداشتی و بحران غذایی، نصف کودکان زیر سن پنج سال در افغانستان تا سال 2022 میلادی با سوءتغذیه حاد روبه رو خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محرومیت 10 میلیون کودک در افغانستان از تحصیل و مدرسه

محرومیت 10 میلیون کودک در افغانستان از تحصیل و مدرسه