مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 09:052021-12-08سياسي

شهر وین پنجشنبه میزبان مذاکرات ایران و گروه 1+4؛ در 6 روز گذشته چه رخ داد؟


شهر وین برای دومین بار بعد از 6 روز باز هم میزبان مذاکرات ایران و گروه 1+4 است و ایران اعلام کرده به دنبال توافقی خوب در راستای رفع تحریم هاست، -   روز دوشنبه 15 آذر ماه سعید خطیب زاده سخنگوی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام نهایی خواهد شد که در پی انجام این گفت وگوی تلفنی که در روز دوشنبه انجام شد، مقرر شد فردا (پنجشنبه) 18 آذر ماه باز هم این مذاکرات در وین از سر گرفته شود.

 برخی شنیده ها حکایت از آن دارند که این مذاکرات احتمالا یک روزه خواهد بود، هرچند که این مساله که مذاکرات چقدر طول خواهد کشید، هنوز قطعیت ندارد.

  در همین خصوص نیز میخاییل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین نیز امروز خبر داد که نشست های غیررسمی درباره رفع تحریم های آمریکا علیه ایران در وین اتریش آغاز شده است.

* سفر باقری به مسکو در آستانه این دور از مذاکرات هم علی باقری نیز روز سه شنبه سفری به مسکو داشت و با سرگیی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد و درباره این سفر بیان کرد: لازم دیدم در این مقطع با مقامات روسیه رایزنی کنیم تا بتوانیم روز پنجشنبه با فضای سازنده و رو به جلو گفت وگوها را ادامه دهیم.

    این دیپلمات ارشد ایرانی درباره  2 سند ارائه شده به طرف های مقابل نیز اظهار داشت: ما اصلاحات و پیشنهادهایی که درباره 2


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهر وین پنجشنبه میزبان مذاکرات ایران و گروه 1+4؛ در 6 روز گذشته چه رخ داد؟

شهر وین پنجشنبه میزبان مذاکرات ایران و گروه 1+4؛ در 6 روز گذشته چه رخ داد؟