مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 09:002021-12-08پزشكي

مصرف خودسرانه داروهای دام و طیور خطرآفرین است


مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان این که استفاده خودسرانه داروهای دامپزشکی ممنوع است، گفت: بیش از 90 درصد داروهای دام و طیور منشأ شیمیایی دارند، - به همین خاطر شناخت دقیق مکانیسم دارو، نحوه اثر و روش مصرف درست آن ها حائز اهمیت است.

محمدباقر حاج کاظمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: تجویز و تزریق داروها باید زیر نظر و تشخیص متخصصان امر باشد.

داروهای مصرفی دام عمدتاً به صورت تزریقی یا محلول سوسپانسیون، پودرو بلوس بوده و در طیور به شکل محلول های قابل حل در آب است.

وی با اشاره به این که مصرف صحیح دارو و آنتی بیوتیک بسیار مهم است، تصریح کرد: این موضوع با سلامت مردم در ارتباط بوده و می توان گفت به صورت قابل توجهی در پیشگیری و کنترل بیماری های دام و طیور مؤثر است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: برخی از بیماری های ویروسی قابلیت درمان نداشته و تجویز داروها جنبه کاهش علائم بالینی و کمک به سیستم ایمنی دام و طیور است.

زمان پرهیز از مصرف اغلب داروها باید رعایت شود تا احتمال تجمع و باقی ماندن داروهای مصرفی در فرآورده های خام دامی رفع شود.

وی با بیان اینکه در صورت برخورد با داروهای قاچاق به جدیت مقابله می شود، افزود: قیمت گذاری داروها در حوزه دام پزشکی نبوده ولی مباحث مربوط به ارز، واردات دارو و مواد اولیه آن به نرخ آزاد به خصوص واکسن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف خودسرانه داروهای دام و طیور خطرآفرین است

مصرف خودسرانه داروهای دام و طیور خطرآفرین است