مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 09:002021-12-08سياسي

محوطه طبیعی «خورزنه» ثبت ملی شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان از ثبت چهار اثر طبیعی استان همدان در فهرست میراث ملی کشور خبر داد و گفت: در این راستا محوطه طبیعی و تاریخی  خورزنه ثبت ملی شد.

- به گزارش، علی مالمیر پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران مطرح کرد: در جلسه شورای ثبت ملی میراث طبیعی اداره کل ثبت و حریم آثار تاریخی و احیای میراث ناملموس و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهار اثر طبیعی پیشنهادی میراث زمین شناختی خورزنه در همدان، درختان چنار پیر اسماعیل بالا و پایین در روستای ترخین آباد و سراب ملوسان در نهاوند از سوی همدان مطرح شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی های کارشناسی پرونده هر چهار اثر طبیعی ارائه شده برای ثبت در فهرست آثار طبیعی ملی به تصویب و مراحل قانونی و اداری آنها برای صدور ابلاغیه وزیر محترم در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: یکی از این آثار پرونده میراث زمین شناختی کوه خورزنه بود که این محوطه طبیعی - تاریخی به لحاظ موقعیت در استان همدان، شهرستان همدان واقع شده و در مجاورت شهرک شهید بهشتی همدان قرار دارد.

مالمیر در ادامه افزود: این محوطه در فاصله حدوداً 1 کیلومتری غرب روستای تفریجان و در فاصله 2 کیلومتری شرق شهر همدان (شهرک شهید بهشتی) واقع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محوطه طبیعی «خورزنه» ثبت ملی شد

محوطه طبیعی «خورزنه» ثبت ملی شد