مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 09:002021-12-08اقتصادي

عدم وجود کارخانه فرآوری سیر در استان همدان مانعی بر سر صادرات


مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: عدم وجود کارخانه فرآوری سیر در استان همدان مانعی بر سر صادرات شده است.

- ، حسین فضلی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سطح زیر کشت سیر در استان برابر 3 هزار و 626 هکتار و مقدار تولید آن 48 هزار و 984 تن است، مطرح کرد: موانع و مشکلاتی برای صادرات این محصول وجود دارد.

وی با بیان اینکه مقدار صادرات سیر از ابتدای سال جاری تاکنون 7 هزار و 521 تن به ارزش صادراتی 6.

9 میلیون دلار بوده است، خاطرنشان کرد: عمده کشورهای هدف صادرات عمدتاً کشورهای حوزه خلیج فارس، روسیه، ترکیه، عراق، پاکستان و افغانستان است اما باید بتوان موانع صادراتی را از سر راه این محصول برداشت.

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در تشریح این عوامل مطرح کرد: از جمله این موارد می توان به عدم وجود کارخانه سورت و بسته بندی در استان همدان اشاره کرد؛ آنچه تاکنون اتفاق افتاده سورت و بسته بندی به صورت سنتی در واحدهای کوچک و بیشتر توسط زنان روستایی انجام می شود.

فضلی ادامه داد: از مشکلات دیگر عدم وجود سردخانه مناسب جهت نگهداری سیر و همچنین آگاهی نداشتن سردخانه داران استان در خصوص چگونگی نگهداری سیر است؛ هم چنین از سویی دیگر، عدم وجود کارخانه فرآوری سیر در استان مطرح است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم وجود کارخانه فرآوری سیر در استان همدان مانعی بر سر صادرات

عدم وجود کارخانه فرآوری سیر در استان همدان مانعی بر سر صادرات