مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 08:302021-12-08بين الملل

بیش از 30 هزار مهاجر افغان هنوز در پایگاه های آمریکا سرگردان هستند


با گذشت سه ماه و نیم از خروج پر همهمه آمریکا از افغانستان، تقریبا 34 هزار افغان هنوز در هفت پایگاه نظامی در سراسر آمریکا به سر می برند.

- با گذشت سه ماه و نیم از خروج پر همهمه آمریکا از افغانستان، تقریبا 34 هزار افغان هنوز در هفت پایگاه نظامی در سراسر آمریکا به سر می برند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، جان کربی، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت: ما در حال حاضر افغان های کمتری به نسبت گذشته در پایگاه های نظامی آمریکا داریم.

در مقایسه با افراد منتظر، افراد زیادی وجود دارد که تکلیفشان مشخص شده است.

بعد از روز 30 اوت، همزمان با تصاحب افغانستان توسط طالبان، آمریکا حدود 82 هزار تن از مردم افغان را از طریق هوایی از کابل خارج کرد.

این رقم 34 هزار تن نسبت به شش هفته پیش در 26 اکتبر که 53 هزار و 150 مهاجر هنوز در پایگاه های نظامی زندگی می کردند، کاهش نشان می دهد.

هفت پایگاه نظامی که همچنان در عملیات استقبال از متحدان شرکت دارند، عبارتند از فورت بلیس در تگزاس تقریبا با 3500 پناهجو، پایگاه مشترک مک گویر-دیکس-لیک هرست در نیوجرسی با 11 هزار تن، فورت مک کوی در ویسکانسین با 7100 پناهجو، کمپ آتربری در ایندیانا با 3500 پناهجو، پایگاه نیرو هوایی هولومن در نیومکزیکو با 2900 تن و فورت پیکت با 5100 پناهجو و مارین کورپس کوانتیکو در ویرجینیا جایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 30 هزار مهاجر افغان هنوز در پایگاه های آمریکا سرگردان هستند

بیش از 30 هزار مهاجر افغان هنوز در پایگاه های آمریکا سرگردان هستند