مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 07:452021-12-08فناوري

سکوی تشخیص اخبار جعلی در شبکه های اجتماعی طراحی شد


رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به چالش های تولید محتوا در شبکه های اجتماعی از منظر جعلی، نامناسب، دروغ و افترا بودن و تبعات ناخوشایند آن در جامعه، - از طراحی و توسعه نمونه اولیه سکوی تشخیص اخبار جعلی در شبکه های اجتماعی در این پژوهشگاه خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وحید یزدانیان با بیان اینکه آگاهی، پیشگیری و مقابله با تبعات ناخوشایند محتوا در شبکه های اجتماعی از ضروریات جوامع امروزی به حساب می آید، گفت: بی تفاوتی نسبت به این محتواها، ممکن است بحران هایی ایجاد کند که رفع آن ها امکان پذیر نبوده یا مستلزم هزینه های گزاف باشد.

وی در تشریح این موضوع ادامه داد: گاهی انتشار اطلاعات نادرست در فضای مجازی تهدید خاصی به حساب نمی آید و مثلاً با انگیزه سرگرمی و مزاح، محتوای نادرستی تولید و منتشر می شود و اثر طولانی مدتی نیز ندارد.

اما در مواردی محتواهای نادرست می توانند به صورت هدفمند و تأثیرگذار در سطح ملی و به منظور بر هم زدن نظم اجتماعی، امنیت، اقتصاد، تخریب اشخاص حقیقی یا حقوقی و امثال آن ها باشند.

در موارد متعددی حتی اخبار جعلی در حوزه داخلی یک کشور در کشور دیگری طراحی و منتشر می شود.

یزدانیان با تاکید بر اینکه پدیده اخبار جعلی در شبکه های اجتماعی از جنبه های مختلف مطرح است، افزود: کشورهای مختلف تعاریف مختلفی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکوی تشخیص اخبار جعلی در شبکه های اجتماعی طراحی شد

سکوی تشخیص اخبار جعلی در شبکه های اجتماعی طراحی شد