مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 05:552021-12-08سياسي

مجلس شرایط بهره برداری از اختراع را مشخص کرد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوباتی ضمن تعیین جنبه های مادی حقوق ناشی از اختراع تصویب کردند که حق بهره برداری انحصاری از اختراع، متعلق به مالک اختراع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مواد 33 تا 43 طرح حمایت از مالکیت صنعتی را تصویب کردند.

ماده 33 - جنبه های مادی حقوق ناشی از اختراع یا حق بهره برداری انحصاری از آن، متعلق به دارنده گواهینامه اختراع (مالک اختراع) است.

ماده 34 - مدت اعتبار گواهینامه اختراع ، حداکثر بیست سال پس از تاریخ تسلیم اظهارنامه است.

ماده 35 - بهره برداری از اختراع ثبت شده در ایران، از سوی اشخاصی غیر از مالک اختراع، مشروط به موافقت مالک آن یا نماینده یا قائم مقام وی است.

مالک اختراع ثبت شده یا نماینده یا قائم مقام او می تواند با رعایت مواد (38) و (58) این قانون علیه هر شخصی که بدون اجازه وی یا نماینده یا قائم مقام او، مبادرت به انجام یکی از اعمال مندرج در مواد (36) و (37) این قانون نموده و مرتکب نقض حقوق وی شده است، حسب مورد، دعوا یا شکایت خود را در مرجع صالح قضایی اقامه کند.

ماده 36- درصورتی که اختراع به صورت فرآورده باشد، حقوق مادی ناشی از گواهینامه اختراع و بهره برداری انحصاری از آن عبارت است از: 1- ساخت 2- واردات 3- عرضه برای فروش 4- فروش و استفاده از فرآورده 5- ذخیره به قص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس شرایط بهره برداری از اختراع را مشخص کرد

مجلس شرایط بهره برداری از اختراع را مشخص کرد