مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 04:552021-12-08اجتماعي

شناسایی 423 گونه جانوری در چهارمحال و بختیاری


مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از شناسایی یک هزار و 360 گونه گیاهی و 423 گونه جانوری در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی با تبریک 16 آذر روز گونه های بومی در خصوص اهمیت حفظ گونه های بومی برای بقای زیستگاه ها و اکوسیستم ها گفت: نگهداری از گونه های زیستی گیاهی و جانوری گوناگون بومی کشور، نقش حیاتی در پایداری طبیعت و چرخه های زیستی، اقتصاد، معیشت، حیات و سلامت مردم دارد از این رو نیازمند برنامه ریزی و مشارکت حداکثری در این زمینه خواهیم بود.

   مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری اهمیت حفظ گونه های بومی را در کنترل بیماری ها، حفظ تنوع زیستی و حیات وحش، حفظ آبخیزها و کیفیت آب، پیشگیری از بیابان زایی، هوای سالم، کاهش خطر بحران، تغذیه سالم، تقویت زیرساخت های کشاورزی، سلامت انسان و .

برشمرد.

  احمدی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری به دلیل دارا بودن اکوسیستم های خاص از نظر تنوع زیستی دارای اهمیت است، اظهار کرد: در این استان تاکنون یک هزار و 360 گونه گیاهی و 423 گونه جانوری شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری دارای یک ذخیره گاه زیست کره، یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی، 5 منطقه حفاظت شده، یک پناهگاه حیات وحش و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 423 گونه جانوری در چهارمحال و بختیاری

شناسایی 423 گونه جانوری در چهارمحال و بختیاری