مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 02:502021-12-07ورزشي

آب چگونه مانع خستگی و آسیب ورزشکاران می شود؟


به موازات کاهش آب بدن، گرمای بدن افزایش یافته و در نتیجه از کارایی آنزیم ها کاسته می شود و کاهش کارایی آنزیم ها همراه با کاهش کارایی بدن و ظهور خستگی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خستگی، آسیب و مقابله با آن ها یکی از چالش های پیش روی ورزشکاران و دست اندرکاران مسائل ورزشی است و کاهش عملکرد ورزشکاران در مسابقات و تمرینات و به ویژه اواخر تمرین و مسابقه می تواند ناشی از خستگی و آسیب باشد.

همچنین با وجود اینکه آسیب در ذات ورزش است اما کمک به کاهش آسیب و عوارض آن یکی از موضوعات مورد توجه در علوم ورزشی و تغذیه ورزشی تلقی می شود و باید بدانیم تغذیه صحیح، اثری مطلوب و چشمگیر در کاهش بروز خستگی مزمن و آسیب ورزشکاران دارد و از دیدگاه علم تغذیه یکی از عامل های خستگی و آسیب، آب است.

بر اساس این مطلب که از سوی اسکندر رحیمی متخصص فیزیولوژی ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: به موازات کاهش آب بدن، گرمای بدن افزایش یافته، در نتیجه از کارایی آنزیم ها کاسته می شود و کاهش کارایی آنزیم ها همراه با کاهش کارایی بدن و ظهور خستگی است.

از دست رفتن فزاینده آب بدن از طریق تعریق و تنفس با کاهش حجم خون و جریان خون به اندام ها و کاهش تعریق و کاهش دفع گرما همراه است و تحت شرایط فعالیت شدید ورزشی در گرما، این مسئله ممک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب چگونه مانع خستگی و آسیب ورزشکاران می شود؟

آب چگونه مانع خستگی و آسیب ورزشکاران می شود؟