مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 02:452021-12-07اقتصادي

آشنایی با شیوه ‎های رفع سوء اثر از چک برگشتی


بر اساس این شیوه‎ها از چک رفع سوءاثر می ‎شود و اگر 3 سال از تاریخ صدور گواهی نامه عدم پرداخت فرد گذشته باشد، می‎تواند به بانک خودش مراجعه کرده و درخواست بدهد و بانک با دسترسی به سامانه ثنا، - یک حقوقدان و کارشناس حقوق بانکی شیوه‎های رفع سوء اثر از چک برگشتی را تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک دکتر یاسر مرادی در گفت‏گویی در خصوص رفع سوء اثر از چک برگشتی اظهار کرد: در این زمینه باید گفت که برای نخستین بار این مبحث در قانون جدید صدور چک مورد اشاره قرار گرفته و قبل از اصلاحات این قانون در سال 1397، همیشه مبحث رفع سوءاثر از چک برگشتی صرفا در دستورالعمل حساب جاری بانک مرکزی مورد اشاره قرار می‎گرفت.

لذا در تبصره 3 ماده 5 مکرر اصلاحات جدید قانون صدور چک، برای نخستین بار قانونگذار موضوع رفع سوءاثر از چک برگشتی را مطرح کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس، در صورت تحقق هر یک از مواردی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، بانک‎ها باید به صورت فوری و برخط از چک، رفع سوء اثر کنند.

این حقوقدان تاکید کرد: بنابراین نخستین اصلاح این بود که موضوع رفع سوءاثر از چک برگشتی در قانون صدور چک اضافه شد و دومین اصلاح نیز این است که رفع سوء اثر از چک برگشتی، به‏صورت برخط شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با شیوه ‎های رفع سوء اثر از چک برگشتی

آشنایی با شیوه ‎های رفع سوء اثر از چک برگشتی