مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 20:402021-12-07پزشكي

کتوژنیک بین رژیم های لاغری رتبه پایینی دارد


یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: حدود 40 نوع رژیم شایع و مهم مورد استفاده مردم قرار می گیرد که هر سال توسط متخصصان تغذیه بررسی و رتبه بندی می شود.

- بر اساس رتبه بندی مذکور رژیم کتوژنیک که این روزها بسیار مد شده ، رتبه 37 این لیست را کسب کرده که رتبه پایینی به حساب می آید.

سمیه اسبقی در گفت وگو با ایسنا در خصوص شاخص های مربوط به رتبه بندی رژیم های غذایی گفت: رژیم ها از نظر اینکه چه میزان در کاهش وزن موثرند یا موادی که در رژیم غذایی تجویز می شود، چقدر برای سلامتی مفید است و همچنین از نظر قابلیت اجرا در طولانی مدت که تا چه میزان قابلیت ادامه دارد، قابل دسته بندی است.

وی با بیان اینکه رژیم غذایی برای کاهش وزن مانند پیراهنی است که باید برای هر فرد با توجه به مشخصات فردی و با انجام آزمایشات و آنالیز شاخص های مختلف تنظیم شود، گفت: لازم است برای هر فرد رژیم خاصی متفاوت با دیگران در نظر گرفته شود.

به عنوان نمونه رژیم درمانی برای فردی که بیماری کلیوی دارد، کاملا متفاوت با کسی است که کم کاری تیرویید، کم خونی، دیابت و .

دارد.

در واقع هر کدام از این افراد رژیم غذایی متفاوت و مخصوص به خود را دارند و بایستی از نظر تداخلات غذایی و دارویی یکسری ملاحظات را برای آنان در نظر گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتوژنیک بین رژیم های لاغری رتبه پایینی دارد

کتوژنیک بین رژیم های لاغری رتبه پایینی دارد