مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 20:202021-12-07دانش

سیر کاهشی جمعیت دانشجو


طی پنج سال گذشته بیش از 1/5 میلیون نفر از جمعیت دانشجویی کم شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه جام جم نوشت: بگذریم از این که حالا دانشجوبودن چندان هم تفاخری ندارد اما روزگاری در ایران دانشجو نمادی از سختکوشی و تلاش محسوب می شد و این رویه با توجه به جمعیت رو به گسترش دانشجویان (با توجه به رسیدن دهه شصتی ها به زمان تحصیلات آموزش عالی) به یک نوع سبک زندگی تبدیل شده بود؛ هر چند از مظاهر آن سبک زندگی دیگر فقط پوسته ای باقی مانده اما هنوز هم بسیاری وقتی می خواهند از قناعت و تلاش مثالی بیاورند از اصطلاح زندگی دانشجویی وام می گیرند.

در طول چهار دهه گذشته اما اتفاقات بسیاری درباره جمعیت دانشجویی افتاده است.

از رشد قارچ گونه دانشگاه ها در ایران که باعث افت کیفیت تحصیلی و افزایش میزان صندلی های خالی دانشگاه ها شده گرفته، تا آمار تلخ و شگفت فارغ التحصیلان بیکار و بر هم خوردن تعادل در رشته های مورد درخواست آنها؛ اتفاقاتی که هر کدامشان جای پژوهش های مستقلی را طلب می کند.

به مناسبت روز دانشجو چند مورد از این آمارها را استخراج کرده ایم تا شاید بتوان شمایلی کلی از وضعیت دانشجویان در ایران را به دست آوریم.

بیکاری پس از دانشجویی آخرین آمار رصد اشتغال فارغ التحصیلان آموزش عالی ایران مربوط به سال 93-92 است که نشان می دهد 47درصد این فارغ التحصیلان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیر کاهشی جمعیت دانشجو

سیر کاهشی جمعیت دانشجو