مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 16:452021-12-07اقتصادي

نحوه واگذاری 18درصد از سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس


رییس سازمان خصوصی سازی نحوه واگذاری 18 درصد سهم باقی مانده دولت در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس را به عنوان تاریخی ترین مزایده در بورس و سازمان خصوصی سازی اعلام کرد.

- به نقل از سازمان خصوصی سازی، حسین قربانزاده رییس سازمان خصوصی سازی در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه سیصد و هشتادمین جلسه هیئت عالی واگذاری، نحوه واگذاری 18 درصد سهم باقی مانده دولت در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس را به عنوان تاریخی ترین مزایده در بورس و سازمان خصوصی سازی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه چنین حجمی از واگذاری نه در فروش مستقیم و نه در فروش های رد دیون سابقه نداشته است گفت: به دلیل اهمیت این فروش، مقرر شد این واگذاری به دو شیوه انجام شود.

وی افزود: در شیوه اول این واگذاری پیشنهاد شد تا عرضه به صورت بلوک یکجا به 2 سهامدار عمده فعلی شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس واگذار شود و در شیوه دوم که با پیشنهاد برخی اعضای هیئت واگذاری مطرح شد، عرضه به صورت 3 بلوک 6 درصدی انجام شود که قاعدتاً این اقتضا را دارد که فضای رقابتی فراهم شود، اما به دلیل ارزش بالغ بر 60 هزار میلیارد تومانی این میزان سهم باقی مانده دولت، سازمان خصوصی سازی باید نسبت به مذاکره پیش از مزایده تدبیر کند که این امر تا هفته آینده انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه واگذاری 18درصد از سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس

نحوه واگذاری 18درصد از سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس