مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 14:102021-12-07سياسي

دیدار رییس جمهور تاجیکستان با مدیرکل صندوق توسعه اقتصادی عربی کویت


در دیدار رییس جمهور تاجیکستان و مدیر کل صندوق توسعه اقتصادی عربی کویت وضعیت کنونی مناسبات دوستی و همکاری بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان و مروان عبدالله الغانیم مدیر کل صندوق توسعه اقتصادی عربی کویت در شهر دوشنبه با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

در جریان این دیدار وضعیت کنونی روابط دوستی و همکاری بین تاجیکستان و کویت مورد بررسی طرفین قرار گرفت.

رحمان در سخنانی با تاکید گفت که تاجیکستان طرفدار توسعه و گسترش بیشتر همکاری چندجانبه با کشور دوست و برادر کویت و علاقه مند به توسعه همکاری با نهاد مهم مالی این کشور – صندوق توسعه اقتصادی عربی کویت، است.

طرفین در مورد همکاری در زمینه های اقتصادی و تجاری، سرمایه گذاری، صنعتی، اجرای پروژه های برق آبی، متالورژی غیر آهنی، صنایع سبک و غذایی، ساخت و ساز، راه و ارتباطات و گردشگری تبادل نظر کردند.

دو طرف مشارکت در اجرایی پروژه های انفرادی در زمینه های کشاورزی، آموزشی و بهداشتی و همچنین استخراج و فرآوری مواد معدنی را از زمینه های سودمند همکاری دو کشور عنوان کردند.

در جریان این ملاقات سهم صندوق توسعه اقتصادی عربی کویت در تامین مالی تعدادی از پروژه ها در تاجیکستان از جمله اجرای 5 پروژه در زمینه حمل و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار رییس جمهور تاجیکستان با مدیرکل صندوق توسعه اقتصادی عربی کویت

دیدار رییس جمهور تاجیکستان با مدیرکل صندوق توسعه اقتصادی عربی کویت