مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 13:152021-12-07بين الملل

دردسر جدید برای ریاض؛ مهمات تمام شده!


«وال استریت ژورنال» به نقل از مقام های آمریکایی و سعودی گزارش داد مهمات ریاض برای مقابله با حملات پهپادی و موشکی یمنی ها رو به پایان است و ریاض با فوریت درخواست تجهیز کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقام های آمریکایی و سعودی گزارش داد مهمات ریاض برای مقابله با حملات هفتگی هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادی) و موشکی یمنی ها به خاک عربستان رو به پایان است و ریاض با فوریت در حال تقاضا از ایالات متحده و کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی برای تجهیز مجدد است.

به گفته مقامات آمریکایی و سعودی، طی چند ماه گذشته، ژورنال، در حالی که به نظر می رسید مقامات آمریکایی آماده تایید رسمی درخواست سعودی هستند، وضعیت کنونی مقامات ریاض را نگران کرده که بدون ذخیره کافی رهگیرهای پاتریوت، حملات مداوم می تواند منجر به تلفات جانی یا آسیب به زیرساخت های مهم نفتی این کشور شود.

  طبق این گزارش، در ماه ژانویه، یمنی ها به ساختمان های دربار سلطنتی عربستان سعودی حمله کردند، اما به کسی آسیب نرسید.

بر اساس این گزارش، درخواست دولت سعودی تعهد ایالات متحده به غرب آسیا و به ویژه ریاض را مورد آزمایش قرار داده، جایی که دولت بایدن تلاش کرده تا روابط را در مورد طیف وسیعی از موضوعات از جمله حقوق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دردسر جدید برای ریاض؛ مهمات تمام شده!

دردسر جدید برای ریاض؛ مهمات تمام شده!