مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 10:352021-12-07بين الملل

چرایی شتاب امارات و درنگ مصر برای نزدیکی به ترکیه


الجزیره با انتشار یادداشتی به بررسی چرایی شتاب امارات و درنگ مصر برای نزدیکی به آنکارا طی ماههای اخیر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ماه های اخیر شاهد دیدارها، تماس ها و تلاش های  با انتشار یادداشتی به قلم سعید الحاج با اشاره به این موضوع به روند نزدیکی آنکارا به این محور و دلایل و انگیزه های آن پرداخت.

دلایل نزدیکی نویسنده در ادامه تصریح می کند که روند نزدیکی ترکیه به کشورهای مذکور انفرادی نیست، بلکه در چارچوب  یک روند کلی در منطقه از جمله آشتی چهار کشور عربی با قطر پس از نشست العُلا و توسعه روابط قطر و مصر و همچنین گفت وگوهای مستقیم و  غیرمستقیم میان و پس از وی وزیر بازرگانی عربستان سعودی بود تا این که رییس جمهور ترکیه تایید کرد که گام های قدرتمندی که کشورش با امارات برداشته، به زودی هم با مصر و هم با اسراییل تکرار خواهد شد .

در ادامه این یادداشت آمده است: اگرچه از سال 2015 آنکارا شعار افزایش دوستان و کاستن دشمنان را مطرح کرده است، اما تاکنون این امر به طور ملموس محقق نشده و مهمترین دلیل آن، عدم تمایل محور مقابل است.

اما به نظر می رسد که این محور در پس تحولات فوق الذکر، موضع خود را اصلاح کرده است و ترکیه امروز به همین دلایل بیشترین آمادگی را برای حرکت در این مسیر دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرایی شتاب امارات و درنگ مصر برای نزدیکی به ترکیه

چرایی شتاب امارات و درنگ مصر برای نزدیکی به ترکیه