مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 09:552021-12-07بين الملل

حدود 100 قانونگذار ژاپنی از معبد جنجالی یاسوکونی بازدید کردند


80 سال پس از حمله ژاپن به بندر پرل هاربر، گروهی متشکل از حدود 100 قانونگذار ژاپنی امروز (سه شنبه) به معبد یاسوکونی در توکیو رفته و به آن ادای احترام کردند.

- 80 سال پس از حمله ژاپن به بندر پرل هاربر، گروهی متشکل از حدود 100 قانونگذار ژاپنی امروز (سه شنبه) به معبد یاسوکونی در توکیو رفته و به آن ادای احترام کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بسیاری از قانونگذاران از جمله 9 معاون وزیر و معاون های ویژه در کابینه فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن از اعضای حزب حاکم وی محسوب می شوند.

حمله ژاپن به پرل هاربر در هفتم دسامبر 1941 باعث شد تا آمریکا وارد جنگ دوم جهانی شود.

قربانیان تهاجم های ژاپن در نیمه نخست قرن بیستم به ویژه چینی ها و کره ای ها، معبد مورد مناقشه یاسوکونی را نمادی از نظامی گری ژاپن می دانند که برای یادبود قربانیان جنگی به ویژه جنایتکاران جنگی بنا شده است.

بازدید و ادای احترام به این معبد از سوی قانونگذاران و سیاستمداران ژاپنی از سوی منتقدان نشانه ای از فقدان پشیمانی این کشور از اقدامات جنگ طلبانه اش انگاشته می شود.

در همین حال وزارت خارجه کره جنوبی نگرانی و تاسف عمیق خود را بابت بازدید این افراد از معبدی که زینت بخش غارت و تاراج و جنگ تهاجمی ژاپن است، ابراز داشت و در بیانیه ای اعلام کرد: دولت توکیو به جای این باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 100 قانونگذار ژاپنی از معبد جنجالی یاسوکونی بازدید کردند

حدود 100 قانونگذار ژاپنی از معبد جنجالی یاسوکونی بازدید کردند