مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 09:552021-12-07سياسي

چه کسانی می توانند دوز سوم را واکسن برکت بزنند


تمام کسانی که در مرحله واکسیناسیون عمومی واکسن های برکت، سینوفارم و بهارات دریافت کرده اند، می توانند واکسن کوو ایران برکت را به عنوان دوز سوم تزریق نمایند.

- ، محمدرضا صالحی متخصص بیماری های عفونی و معاون بیمارستان امام خمینی در پاسخ به پرسشی در خصوص برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص تزریق دوز سوم واکسن گفت: تمام افرادی که در مراحل واکسیناسیون عمومی، دوز اول و دوم را از بین واکسن های InActive یا ویروس غیرفعال مانند برکت ، سینوفارم و بهارات دریافت کردند، می توانند در دوز سوم واکسن برکت دریافت نمایند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: هیچ الزامی برای تزریق واکسن دیگری به این افراد وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: واکسن برکت در یکسال گذشته توانسته تمام مراحل کارآزمایی خود را با نتایج چشمگیری پشت سر بگذارد و در مرحله ایمنی زایی و اثربخشی کاملاً موفق عمل کند.

همچنین سیدمحسن زهرایی رییس اداره مبارزه با بیماری های قابل پیشگیری با واکسن و قرنطینه وزارت بهداشت نیز اعلام کرد: دو دسته از افراد مشمول دوز سوم واکسن کووید 19 می شوند؛ دسته اول تمامی افراد بالای 40 سال که در نوبت اول و دوم از واکسن های غیرفعال شده مانند سینوفارم، برکت و یا بهارات استفاده کردند، این افراد اگر سه ماه و بیشتر از نوبت دوم شان گذشته باشد، مشمول در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسانی می توانند دوز سوم را واکسن برکت بزنند

چه کسانی می توانند دوز سوم را واکسن برکت بزنند