مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 09:002021-12-07پزشكي

پیشگیری از بیماری های دندانی، اصلی فراموش شده!


متاسفانه جامعه نسبت به پیشگیری و معاینات روتین دندانی بی توجه هستند و این امر هزینه های درمانی را بالا برده است.

- دکتر علی میرزایی پور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اثرات کرونا بر بهداشت دهان و دندان، اظهار کرد: همزمان با آغاز کرونا از اسفندماه 1398، بدلیل ترس از ابتلا به بیماری برخی بیماران بویژه بیماران در معرض خطر و دارای ضعف سیستم ایمنی، مراجعات خود را برای ترمیم دندان به تعویق انداختند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اغلب با مراجعات افرادی روبرو هستیم که بخشی از ترمیم دندان آنها در سال 1398 انجام شده است، اما از ترس ابتلا به کرونا درمان را نیمه کاره رها کردند و امروز شاهدیم که دندان از دست رفته است و نمی شود کاری برای آن انجام داد و مشکلات دیگری هم به مشکلات قبلی اضافه شده است.

میرزایی پور با بیان اینکه به صورت تک دندانی و چند داندانی با مراجعاتی روبرو هستیم که دندان به صورت کامل از دست رفته است، افزود: مسلما فرآیند از دست رفتن دندان به شکل کامل نیازمند زمانی بیش از دو سال است اما به هرحال ترس مردم از کرونا باعث شده است که مراجعات مستمر و مداوم به دندانپزشکی کاهش ملموسی داشته باشد.

وی بیان کرد: در ماه های اخیر که روند واکسیناسیون تسریع یافته و میزان درگیری با کرونا قدری کاهش یافته است، روند مراجعات مستمر و برنامه ریزی شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از بیماری های دندانی، اصلی فراموش شده!

پیشگیری از بیماری های دندانی، اصلی فراموش شده!