مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 08:552021-12-07بين الملل

عملیات جدید مایکروسافت علیه هکرهای چینی


مایکروسافت کنترل چند وب سایت که توسط یک گروه هکر چینی برای هدف قرار دادن سازمانها در 29 کشور از جمله آمریکا استفاده می شدند را به دست گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، واحد جرایم دیجیتالی مایکروسافت اعلام کرد یک دادگاه فدرال در ویرجینیا دستوری صادر کرده و به این شرکت اجازه داده است کنترل وب سایتها را به دست گرفته و ترافیک را به سرورهای مایکروسافت هدایت کند.

این وب سایتهای مخرب از سوی یک گروه هکری به نام Nickel یا APT15 استفاده می شدند تا اطلاعات را از سازمانهای دولتی، اندیشکده ها و سازمانهای حقوق بشری جمع آوری کند.

مایکروسافت از اهداف این گروه نام نبرد اما اعلام کرد این گروه سازمانها را در آمریکا و 28 کشور دیگر هدف گرفته بود و اغلب یک ارتباط بین اهداف این گروه و منافع ژئوپلیتیکی چین وجود داشته است.

این غول نرم افزاری از سال 2016 گروه Nickel را دنبال کرده و پیش از این گروه مذکور را یکی از فعالترین گروههای هک توصیف کرده بود که سازمانهای دولتی را هدف می گیرند.

طبق اعلام مایکروسافت، این گروه حملات بسیار پیشرفته ای انجام داده و بدافزارهایی را نصب کرده که شناسایی آنها بسیار دشوار بوده تا زمینه را برای نفوذ، جاسوسی و سرقت اطلاعات فراهم کنند.

در بعضی از موارد حملات Nickel با آلوده کردن تامین کنندگان VPN و اطلاعات به دست آمده از حملات فیشینگ و آسیب پذیریه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات جدید مایکروسافت علیه هکرهای چینی

عملیات جدید مایکروسافت علیه هکرهای چینی