مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 08:502021-12-07بين الملل

بلینکن: محکومیت سوچی در میانمار، توهین بیشتر به دموکراسی و عدالت است


وزیر امور خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن محکومیت ناعادلانه رهبر دوفاکتوی سرنگون شده میانمار، خواستار آزادی وی و دیگر مقامات منتخب بازداشت شده این کشور شد.

- وزیر امور خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن "محکومیت ناعادلانه" رهبر دوفاکتوی سرنگون شده میانمار، خواستار آزادی وی و دیگر مقامات منتخب بازداشت شده این کشور شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی سرنگون شده میانمار روز دوشنبه پس از آنکه در یک جلسه دادگاهی غیرعلنی به خاطر تحریک ناآرامی های عمومی و نقض پروتکل های کووید 19 گناهکار شناخته شد، به چهار سال حبس محکوم شد.

این رهبر منتخب میانمار فوریه سال جاری میلادی توسط ارتش سرنگون شد و از آن زمان تاکنون در مکانی نامعلوم در بازداشت به سر برده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: محکومیت ناعالانه آنگ سان سوچی توسط حکومت نظامیان میانمار و سرکوب دیگر مقامات منتخب، توهین بیشتر به دموکراسی و عدالت در این کشور است.

وی افزود: اقدامات مداوم نظامیان میانمار در بی احترامی به اجرای قانون و استفاده گسترده از خشونت علیه مردم میانمار بر لزوم احیای فوری دموکراسی در این کشور تاکید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلینکن: محکومیت سوچی در میانمار، توهین بیشتر به دموکراسی و عدالت است

بلینکن: محکومیت سوچی در میانمار، توهین بیشتر به دموکراسی و عدالت است