مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 08:352021-12-07پزشكي

کمبود آب و تبعات آن بر بدن انسان


یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی در چهارمحال و بختیاری درخصوص علایم کم آبی در بدن، گفت: دفع بیش از حد آب در اثر تعریق، اسهال یا داروهای ادرارآور می تواند سردرد، - خستگی، کاهش اشتها، حواس پرتی، ضربان پوستی در پیشانی، ادرار غلیظ و تیره رنگ، چشمان گودرفته، خشکی غشای مخاطی و دهان را ایجاد کند و از طرفی موجب افزایش ضربان قلب شود.

سیاوش فاضلیان در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه آب تقریبا 70 درصد وزن بدن را در بزرگسالان تشکیل می دهد، اظهار کرد: سلول های فعال متابولیکی، عضلات و احشا بیشترین غلظت آب و سلول های بافت های کلسیفیکه شده، کمترین میزان آب را دارا هستند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه آب ماده ای ضروری برای بدن است، افزود: آب برای تمامی واکنش های متابولیکی بدن مورد نیاز بوده و باعث شکل گیری سلول ها می شود، میزان آب بدن در افراد ورزشکار بیشتر از سایر افراد است، زیرا توده عضلانی بیشتری دارند و در افراد چاق میزان آب کمتر است.

وی ادامه داد: وجود آب در فرآیندهایی از بدن مانند هضم، جذب و دفع ضروری بوده و حتما باید بر اساس نیاز فرد تامین شود، در هوای گرم، تعریق باعث خنک شدن بدن شده و از افزایش دمای بدن جلوگیری می کند، همین طور در آب و هوای معتدل، بزرگسالان سالم تا 10 روز و کودکان سالم تا پنج روز می توانند زنده بمانند، اما در هوای گرم و خشک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود آب و تبعات آن بر بدن انسان

کمبود آب و تبعات آن بر بدن انسان