مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 08:302021-12-07اقتصادي

بخشنامه اخیر مالیات بر تراکنش های بانکی، تکرار ضوابط قبلی است


مدیر اجرایی شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی می گوید: بخشنامه اخیر مالیات بر تراکنش های بانکی، تکرار همان ضوابط قبلی و تأکیدی بر اجرای صحیح رویه قبلی سازمان امور مالیاتی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی؛ مدیر اجرایی شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در ارتباط با بخشنامه اخیر سازمان امور مالیاتی در خصوص اخذ مالیات از تراکنش های بانکی مشکوک که 13 آذر منتشر شد گفت: این دستورالعمل ضوابط جدیدی نسبت به دستورالعمل قبلی سازمان مصوب سال 1399 اضافه نکرده است و صرفاً تأکیدی بر اجرای صحیح رویه قبلی سازمان و همچنین تشریح رأی دیوان عدالت اداری است.

محسن عامری در گفت وگو با اتاق ایران اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی کشور نخستین بار در سال 1395 دستورالعمل نحوه بررسی و رسیدگی به تراکنش های بانکی مشکوک را صادر کرد که متأسفانه متعاقب آن کلیه ادارات امور مالیاتی سراسر کشور با استناد به این دستورالعمل، اقدام به عطف به ماسبق کردن موضوع و درخواست اسناد و مدارک مربوطه به تراکنش های بانکی برای سال های 1391 الی 1394 از مؤدیان کردند.

او ادامه داد: بعد از دستورالعمل اولیه، در سال 1396 دستورالعمل جدیدی توسط سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد که در آن ضمن مجاز شمردن رسیدگی به تراکنش های بانکی سال های قبل از 1395، حد آستانه 5 میلیارد تومانی برای رسیدگی به تراکنش های بانکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشنامه اخیر مالیات بر تراکنش های بانکی، تکرار ضوابط قبلی است

بخشنامه اخیر مالیات بر تراکنش های بانکی، تکرار ضوابط قبلی است