مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 06:452021-12-07اقتصادي

گام مثبت دولت سیزدهم برای برقراری عدالت در حقوق کارمندان


قرار است افزایش حقوق کارمندان برای سال 1401 به صورت پلکانی اجرا شود؛ این اقدام می تواند گامی مثبت در نظام اداری استخدامی محسوب شود چرا که موجب جلوگیری از تشدید شکاف حقوقها خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، وجود شکاف گسترده میان حقوق و دستمزد کارمندان دستگاه های اجرایی مختلف یکی از دلایل نارضایتی کارمندان دولت در دهه های اخیر بوده است.

انتشار فیش های حقوق نجومی در سال های گذشته و همچنین انتشار این فیش ها در هفته های اخیر نشان می دهد معضل این فیش ها نهادینه است و ربطی به این دولت و آن دولت ندارد؛ مسئله اینجا است که چگونه می توان در مقابل این فیش ها و حقوق های نجومی ایستاد.

مسئله حقوق نجومی در میان مدیران سازمان های دولتی امری پیچیده و چند وجهی است که نمی توان آن را به یک علت محدود کرد و یا راهکار آن را در یک اقدام مشخص دید.

دولت می تواند با ترتیب دادن گام هایی رو به جلو در این حوزه، به هدف خود یعنی پیشگیری کامل از شکاف حقوق ها و وقوع حقوق های نامتعارف برسد.

به گواه کارشناسان، یکی از راهکارهایی که می تواند به تسریع این امر کمک کند، نظارت و مدیریت بر روند افزایش حقوق سالانه کارمندان است.

دولت ها ابتدای هر سال با توجه به تورم موجود در جامعه و توان و امکانات خود اقدام به افزایش حقوق کارمندان می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام مثبت دولت سیزدهم برای برقراری عدالت در حقوق کارمندان

گام مثبت دولت سیزدهم برای برقراری عدالت در حقوق کارمندان