مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 06:302021-12-07بين الملل

نقش ناسیونالیسم عربی در جنگ ایران و عراق


ناسیونالیسم عربی در جنگ ایران و عراق، نیروی مؤثری برای غلبه عراق بر ایران نبود، بلکه بیشتر به عنوان نیرویی ممانعت کننده از پیروزی ایران بر عراق عمل کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،هنگامی که جنگ ایران و عراق در 31 شهریورماه سال 1359 با تجاوز نیروهای عراقی به قلمرو و سرزمین جمهوری اسلامی آغاز شد، صدام حسین آن را در راستای تداوم منازعه تاریخی اعراب و ایرانیان ارزیابی کرد و مدعی شد که کشورش بار سنگین پاسداری از حیثیت، امنیت و به طورکلی، منافع امت عرب را بر عهده دارد و در این راستا، حاضرشده است تا با درگیر شدن در جنگ، برای همیشه برادران عربش را از سلطه جویی این دشمن خطرناک و منفور، یعنی ایران برهاند.

بر همین اساس، وی این جنگ را قادسیه دیگری نامید که یک بار دیگر، غرور و افتخار را برای اعراب به ارمغان خواهد آورد.

تلاش های صدام حسین برای تحریک احساسات ناسیونالیستی اعراب در جنگ با ایران از یک سو و پشتیبانی بیشتر کشورهای عربی از عراق از سوی دیگر، این پرسش را مطرح می کند که ناسیونالیسم عربی تا چه حدی بر جنگ ایران و عراق تأثیر داشته است؟ در این نوشتار، نگارنده با در نظر گرفتن تمامی موارد یادشده در پی آزمون فرضیه زیر است: ناسیونالیسم عربی در جنگ ایران و عراق، نیروی مؤثری برای غلبه عراق بر ایران نبود، بلکه بیشتر به عنوان نیرویی ممانعت کننده از پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش ناسیونالیسم عربی در جنگ ایران و عراق

نقش ناسیونالیسم عربی در جنگ ایران و عراق