مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 06:102021-12-07سياسي

روایت دانشجویی که عاشق وطن بود/ رها کردن بورسیه تحصیلی آلمان برای دفاع از آبادان


این گزارش روایت دانشجویی است که به بورسیه تحصیلی در آلمان برای دفاع از کشور و مردمش پشت پا زد و نهایتا در جبهه های شلمچه به فیض شهادت نایل آمد.

- گروه چهارمحال و بختیاری طلعت استوار زاده مادر دانشجوی شهید جهانگیر پناهنده 84 ساله در اصفهان ساکن است.

این مادر 9 فرزند داشته که 4 فرزند پسرش در سال های 38، 40، 44 و 45 به دنیا آمدند، جهانگیر فرزند اول و پسر ارشد آلمان بوده برای دفاع از کشورش به جبهه می رود.

جهانگیر هوش بالایی داشته، نمرات درخشانی در دانشگاه کسب کرده و همین آینده درخشان باعث شده بود تا خانواده با حضور این نخبه در جبهه مخالفت کنند.

 همچنین جنگ باعث شده بود که شغل نانوایی پدرش در آبادان خراب شود و مجبور به مهاجرت به شهرکرد شوند، برگشت او از آلمان راه حلی برای مشکلات خانواده بود اما شهید بعد از بازگشت به ایران از آبادان خارج نمی شود.

در جبهه جنگ بودن از هر چیزی برایم مهمتر است مادرش که امروز حال و روز خوبی هم نداشت و به سختی صحبت می کرد، گلویش را صاف کرد و گفت: پسرش تازه به دانشگاه رفته بود که جنگ شروع شد و جهانگیر با دو ساک دارو برای رزمندگان در جبهه از آلمان برگشت و اصرار برای رفتن به جبهه داشت.

از دیدن او خوشحال ولی متعجب شدیم و علت بازگشت به وطن را از او پرسیدیم که پاسخ داد: در صحنه جنگ بودن از هر چیزی برایم مهم تر است، نمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت دانشجویی که عاشق وطن بود/ رها کردن بورسیه تحصیلی آلمان برای دفاع از آبادان

روایت دانشجویی که عاشق وطن بود/ رها کردن بورسیه تحصیلی آلمان برای دفاع از آبادان