مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 05:452021-12-07اقتصادي

ممنوعیت خام فروشی معادن /820 معدن شناسایی شده در آذربایجان شرقی


معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، از وجود 820 معدن شناسایی شده و فعالیت بیش از نصفی از این معادن در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، مهرانگیر رحمانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در خصوص جلوگیری از خام فروشی و برنامه محوری نهضت کاهش خام فروشی وزارت صمت در کشور، اظهار کرد: توقف و ممنوعیت خام فروشی جزو مهمترین برنامه های ابلاغی این وزارت است و اقدامات لازم در این باره در معادن فلزی استان نیز آغاز شده است.

وی در پاسخ به موضوع کاهش خام فروشی مواد معدنی در استان افزود: با تکمیل و راه اندازی فازهای جدید و توسعه مجتمع مس سونگون مسیر ایجاد ارزش افزود از کنسانتره تا مس کاتد تسهیل می شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت فعلی کشور در تولید مس کاتد بالغ بر 300 هزار تن در سال است؛ اضافه کرد: تکمیل زنجیره تولید در این مجتمع ظرفیت تولید سالانه کشور را افزایش خواهد داد.

رحمانی توجه به ایجاد و توسعه صنایع پایین دستی را در راستای تکمیل زنجیره ارزش افزوده بسیار مهم دانست و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های بسیار بالای استان در تولید کنسانتره مس، تمهیدات لازم در جهت توسعه این بخش و سایر صنایع پایین دستی در دستور کار قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت خام فروشی معادن /820 معدن شناسایی شده در آذربایجان شرقی

ممنوعیت خام فروشی معادن /820 معدن شناسایی شده در آذربایجان شرقی