مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 04:502021-12-07سياسي

آرمان استقلال خواهی شهدای 16 آذر در دانشگاه ها تداوم دارد


وزیر علوم، در پیامی به مناسبت 16 آذر و روز دانشجو تاکید کرد: آرمان نفی سلطه و استقلال خواهی دانشجویان شهید دانشگاه تهران در روز 16 آذر 1332 همچنان در دانشگاه ها جاری و ساری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبوده است، آن گونه که ایشان می فرمایند آن چیزی که ما از محیط دانشجویی لم، هم در زمینه سیاست، هم در زمینه معرفت دینی در محیط دانشجویی است .

بنابراین توجه به نقش و اهمیت دانشگاه ها و مراکز علمی به عنوان کانون سرنوشت ساز و تأثیرگذار پیشرفت علمی کشور و مراکز پرورش و تربیت دانشجویان متخصص متعهد، باید همواره مورد اقبال و عنایت همه مسئولان و سیاست گذاران باشد.

آرمان استقلال طلبی و نفی وابستگی به بیگانه که در 16 آذرماه 1332 با شهادت سه دانشجوی شهید دانشگاه تهران در جامعه ظهوری تازه یافته بود علی رغم انواع سرکوب های رژیم طاغوت ادامه یافت و در انقلاب اسلامی سال 57 به یک شعار اصلی تبدیل شد و در نظام برآمده از انقلاب نیز به عنوان یک اصل مترقی سیاست داخلی و خارجی مطرح است.

ریشه وابستگی می تواند در نیازمندی اقتصادی و سیاسی کشورها به یکدیگر باشد؛ جوانان پیرو شهدای دانشجوی 16 آذر، امروز در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی؛ پژوهش و فناوری برای خودکفایی کشور در زمینه فناوری می کوشند و تلاش آنان در بسیاری از موارد در قالب محصولات شرکت دانش بنیان به خارج از کشور صادر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرمان استقلال خواهی شهدای 16 آذر در دانشگاه ها تداوم دارد

آرمان استقلال خواهی شهدای 16 آذر در دانشگاه ها تداوم دارد