مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 20:552021-12-06سياسي

خلیج فارس به دریای سیاه می رسد


مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از توافق سه جانبه ایران با آذربایجان و گرجستان برای راه اندازی مسیر ترانزیتی و اتصال خلیج فارس به دریای سیاه خبر داد.

- جواد هدایتی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در پی سفری که برای برگزاری دو نشست حمل و نقل جاده ای با آذربایجان و گرجستان انجام شد، طرح ابتکاری را به دو کشور پیشنهاد دادیم تا در راستای همگرایی منطقه ای کریدور جدید ترانزیتی را ایجاد کنیم.

وی افزود: البته این طرح از حدود هشت سال گذشته مطرح بود اما با توجه به اینکه کشورهای بسیاری درگیر این تفاهم بودند تا کنون اجرایی نشد و طرفین هیچگاه به اتفاق نظری نرسیدند.

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه اجرایی شدن این طرح می تواند خلیج فارس را به دریای سیاه متصل کند، ادامه داد: دو کشور اصلی طرف تفاهم گرجستان و ایران هستند چرا که ایران از طریق خلیج فارس به آب های آزاد متصل است و گرجستان نیز دو بندر تجاری مهم را در شرق دریای سیاه دارد.

از سوی دیگر دو کشور گرجستان و آذربایجان در اصلاح و توسعه زیر ساخت های حمل و نقلی شان تلاش های بسیاری کردند بنابراین سعی کردیم همگرایی با این دو کشور را افزایش دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلیج فارس به دریای سیاه می رسد

خلیج فارس به دریای سیاه می رسد