مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 20:352021-12-06سياسي

بدبختی اقتصاد ایران از دست لاکچری بازها/ بعضی ها سالی 6 ماشینِ گران می خریدند


16 آذر سال 1305 شمسی، وزارت مالیه ایران لایحه ای برای منع ورود کالاهای تجملی به مجلس فرستاد.

آن لاکچری بازی که اواخر دوره قاجار شایع شده بود بالاخره در اوایل قرن حاضر بلای جان اقتصاد ایران شد و کار به بحث و بررسی در مجلس کشید.

- همین دیروز گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: خیلی ها نمی دانند لاکچری بازی در ایران، مال امروز و دیروز نیست و سابقه ای تاریخی دارد.

از روزگاری که ناصرالدین قاجار به کالاهای فرنگی علاقه مند شد و بسیاری از وسایل زندگی روزمره اش را یا از فرنگی ها هدیه گرفت یا خودش از سفر فرنگ آورد شاهزادگان قاجاری هم این احمدشاه قاجار نیز ورود انبوه اتومبیل به ایران آغاز شد و جنس لاکچری بازها جور شد.

تا دوره پهلوی اول یعنی اوایل قرن حاضر، ایران شده بود محل عرضه اجناس لاکچری برندهای فرانسوی و آلمانی و آمریکایی و انگلیسی.

این طوری بود که در سال 1305 شمسی وزارت مالیه دید تراز صادرات و واردات ایران کسری سنگینی دارد و به این نتیجه رسید لااقل جلوی ورود اجناس تجملی را بگیرد که گران هستند و پول زیادی از کشور خارج می کنند و به درد عامه مردم هم نمی خورند؛ لایحه ای نوشت و داد مجلس.

لاکچری بازی در اواخر دوره قاجار در نهایت به تراز تجارت خارجی ایران آسیب زد و کار به بحث در مجلس برای منع واردات کالای تجملی رسید دخل و خرج مملکت و مسائ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدبختی اقتصاد ایران از دست لاکچری بازها/ بعضی ها سالی 6 ماشینِ گران می خریدند

بدبختی اقتصاد ایران از دست لاکچری بازها/ بعضی ها سالی 6 ماشینِ گران می خریدند