مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 16:152021-12-06بين الملل

وال استریت ژورنال: همراه کردن روسیه و چین برای فشار بر ایران دشوار است


یک رسانه آمریکایی با اشاره به اینکه اکنون سال 2015 نیست نوشته که همراه کردن چین و روسیه برای اعمال فشار بر ایران در مذاکرات هسته ای دشوار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه آمریکایی با بیان اینکه دولت جو بایدن اکنون برای هدایت گفت وگوهای وین در جهت مطلوب خود چشم به احیا شد به تهران برای تثبیت اقتصادش کمک کرد.

جدیدترین تحلیل های اقتصادی نشان می دهد چین طی ماه های گذشته به طور متوسط روزانه 700 هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری کرده است.

به نوشته این رسانه، پکن علاوه بر این، از شبکه هایی که ایران برای دور زدن تحریم ها و تجارت کالاهای دیگر از قطعات خودرو گرفته تا ساخت و ساز ریلی کمک کرده است.

تنها چند هفته بعد از انتخاب شدن سید ابراهیم رییسی به سمت ریاست جمهوری ایران روسیه و چین با پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای موافقت کردند.

وال استریت ژورنال از این رویداد به عنوان هدیه دیپلماتیک این دو کشور به ایران یاد کرده است.

وال استریت ژورنال در ادامه ابتدا مدعی شده مقام های آمریکایی و اروپایی معتقدند که چین و روسیه مخالفتی با افزایش فشارها بر ایران ندارند، اما در ادامه متن به نقل از کارشناسان و تحلیلگران اذعان کرده که شرایط با سال 2015 (زمان حصول برجام) بسیار متفاوت است و همراه کردن این دو کشور با تلاش های ضد ایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وال استریت ژورنال: همراه کردن روسیه و چین برای فشار بر ایران دشوار است

وال استریت ژورنال: همراه کردن روسیه و چین برای فشار بر ایران دشوار است