مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 16:102021-12-06بين الملل

آمادگی ایران برای میزبانی نشست سران روند آستانه در تهران در سال آینده میلادی


وزیر امور خارجه در دیدار همتای سوری آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای میزبانی نشست سران روند آستانه در تهران در سال آینده میلادی اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در دیدار امروز (دوشنبه) و ایران) در تهران در سال آینده میلادی را مورد تاکید قرار داد.

  وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان را بخشی از راه حل سیاسی این کشور برشمرد و بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه تاکید کرد.

 امیرعبداللهیان ضمن استقبال از تصحیح سیاست های برخی کشورهای عربی و غربی نسبت به سوریه، عادی سازی روابط  معدودی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را اشتباهی راهبردی و مخل صلح و ثبات در منطقه خواند.

رییس دستگاه دیپلماسی با توجه به توافقات بسیار خوب صورت گرفته طی این سفر و همچنین سفرهای قبلی اش به دمشق و فراهم آمدن مقدمات ضروری، از توافق دو طرف برای تنظیم دیدار روسای جمهور دو کشور در آینده نزدیک، به عنوان یک گام بلند رو به جلو در فعال سازی بیش از پیش روابط یاد کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در زمینه برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی با حضور وزیر راه و شهرسازی به عنوان رییس ایرانی کمیسیون در آینده نزدیک در دمشق توافق کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی ایران برای میزبانی نشست سران روند آستانه در تهران در سال آینده میلادی

آمادگی ایران برای میزبانی نشست سران روند آستانه در تهران در سال آینده میلادی