مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 14:452021-12-06سياسي

اصلاح ایرادات شورای نگهبان به لایحه درآمد پایدار شهرداری ها در کمیسیون شورا ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا های مجلس در تشریح جزییات نشست عصر امروز (دوشنبه 15 آذر) این کمیسیون اظهار داشت: - سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا ها در مجلس اصلاحات لایحه درآمد پایدار هزینه شهرداری ها و دهیاری ها در راستای تامین نظر شورای نگهبان را تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا های مجلس در تشریح جزییات نشست عصر امروز (دوشنبه 15 آذر) این کمیسیون اظهار داشت: مواد 11، 16، 18 و 19 لایحه درآمد پایدار هزینه شهرداری ها و دهیاری ها که از شورای نگهبان اعاده شده است در جلسه روز گذشته بررسی شد و ایراد شورای نگهبان به تبصره ماده 11 این بود که اطلاق ماده نسبت به کسانی که توانایی پرداخت ندارند خلاف موازین شرع است.

نماینده مردم شیراز در مجلس توضیح داد: ماده 11 لایحه مذکور بیان می کند که سازمان امور مالیاتی موظف است هنگام دریافت ماده 5 قانون مالیات های مستقیم موضوع مالیات نقل و انتقال قطعی املاک و حق واگذاری به ترتیب 2 درصد و 1 درصد به عنوان عوارض دریافت و به حساب شهرداری محل واریز کند.

از این رو این تبصره در رفع ایراد توسط شورای نگهبان اینگونه اصلاح شد؛ افراد ناتوان از پرداخت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح ایرادات شورای نگهبان به لایحه درآمد پایدار شهرداری ها در کمیسیون شورا ها

اصلاح ایرادات شورای نگهبان به لایحه درآمد پایدار شهرداری ها در کمیسیون شورا ها