مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 14:252021-12-06سياسي

عنوان خاقانی شعر آیینی برازنده استاد عابد است


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: فخامت اشعار زنده یاد استاد عابد مثال زدنی است و عنوان خاقانی شعر آیینی برازنده استاد عابد است.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین گرامیداشت پانزدهمین سالگرد ارتحال استاد محمد عابد،  اظهار داشت: استاد محمد عابد در عرصه عرفان و ادب، هنرمندی نامدار و سخنوری ساحربیان بود و از کودکی حافظ قرآن و آگاه به معارف اهل بیت (ع) بود.

پدر استاد عابد مرحوم مولانا یتیم خود از پهلوانان شعر آیینی بود و جناب عابد از دوران کودکی پا به پای پدرش که معروف به فضل و تقوا بود رشد نمود و با هوش سرشارش آنچه نیاز بود از مکتب پدر آموخت و اولین استادش پدرش بود.

وی افزود: شعر زنده یاد عابد به اذعان اغلب شعرشناسان، شعر فاخر و دیوانی است و همین است آنچه در شعر عابد بیش از همه رخ می نماید، ترکیبات عربی و قرآنی این اشعار است که بیانگر ملا بودن این شاعر مرثیه سرا است و  اشعار مستحکم وی یادآور سبک و شیوه بزرگانی چون فضولی و حجه الاسلام نیر است.

حجه الاسلام آل هاشم تصریح کرد: همنشینی با بزرگانی چون علامه جعفری و دکتر مرتضوی و آیت الله میرزاجواد سلطان القرایی و مراوده های علمی و ادبی با این بزرگان بن مایه شعر عابد را فراهم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عنوان خاقانی شعر آیینی برازنده استاد عابد است

عنوان خاقانی شعر آیینی برازنده استاد عابد است