مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 13:452021-12-06پزشكي

بلایی که فقر آهن بر سر کودکان می آورد!


هرگز نباید به بهانه سیاهی دندان و یا یبوست از دادن شربت آهن به کودکان صرفنظر کنیم، چون این فقر آهن فقط کم خونی و مشکلات جسمی ایجاد نمی کند بلکه باعث مشکلات یادگیری، ذهنی و رفتاری در آنها نیز می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، نادر ممتازمنش، فوق تخصص خون کودکان و نوزادان و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی با حضور در برنامه طبیب شبکه سوم سیما با اشاره به تشریح علائم کم خونی در کودکان تأکید کرد:هرگز نباید به بهانه سیاهی دندان و یا یبوست از دادن شربت آهن به کودکان صرفنظر کنیم، چون این فقر آهن فقط کم خونی و مشکلات جسمی ایجاد نمی کند و باعث مشکلات یادگیری، ذهنی و رفتاری در آنها نیز می شود.

وی با اشاره به اینکه کم خونی ها به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می شوند، عنوان کرد: کم خونی های حاد چند علت مشخص دارد که مهمترین علت آن خونریزی بر اثر تصادف و یا واریس مری و همولیزهای حاد مثل فاویسم است که در برخورد با مواردی که علت فاویسم است تعداد بسیاری از سلول های سرخ پاره شده و از طریق ادرار دفع می شوند، این افراد ممکن است کهیر بزنند و زردی هم بگیرند، کم خونی های حاد حتی می تواند منجر به مرگ شود.

این فوق تخصص خون کودکان با اشاره به اینکه واژه کم خونی اصولا به معنای کم شدن حجم خون نیست بلکه گلبول های قرمز کاهش پیدا می کنند، اظهار کرد: اغلب کم خونی ها مزمن است و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلایی که فقر آهن بر سر کودکان می آورد!

بلایی که فقر آهن بر سر کودکان می آورد!