مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 13:302021-12-06سياسي

اصلاح ایرادات شورای نگهبان به لایحه درآمد پایدار شهرداری ها در کمیسیون شوراها


سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اصلاحات لایحه درآمد پایدار هزینه شهرداری ها و دهیاری ها در راستای تامین نظر شورای نگهبان را تشریح کرد.

- روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزییات نشست عصر امروز (دوشنبه 15 آذر) این کمیسیون اظهار داشت: مواد 11، 16، 18 و 19 لایحه درآمد پایدار هزینه شهرداری ها و دهیاری ها که از شورای نگهبان اعاده شده است در جلسه روز گذشته بررسی شد و ایراد شورای نگهبان به تبصره ماده 11 این بود که اطلاق ماده نسبت به کسانی که توانایی پرداخت ندارند خلاف موازین شرع است.

نماینده مردم شیراز در مجلس توضیح داد: ماده 11 لایحه مذکور بیان می کند که سازمان امور مالیاتی موظف است هنگام دریافت ماده 5 قانون مالیات های مستقیم موضوع مالیات نقل و انتقال قطعی املاک و حق واگذاری به ترتیب 2 درصد و 1 درصد به عنوان عوارض دریافت و به حساب شهرداری محل واریز کند.

از این رو این تبصره در رفع ایراد توسط شورای نگهبان اینگونه اصلاح شد؛ افراد ناتوان از پرداخت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و یا برای تدوین دستورالعمل  است در راستای رفع ایراد شورای نگهبان ماده18 به این نحو اصلاح شد که شهرداری ها موظفند قبل از اخذ هرگونه تسهیلات نسبت به پیش بینی و تصویب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح ایرادات شورای نگهبان به لایحه درآمد پایدار شهرداری ها در کمیسیون شوراها

اصلاح ایرادات شورای نگهبان به لایحه درآمد پایدار شهرداری ها در کمیسیون شوراها