مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 13:102021-12-06سياسي

عزم جدی قوه قضاییه برای عدم تکرار حکم «سارق بادام هندی»


با توجه مأموریت امروز رییس قوه قضاییه به معاونت حقوقی برای بازنگری در قوانین در جهت متناسب سازی جرم و مجازات و اظهارات ایشان در ضرورت معقول و مستدل بودن احکام، - گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس- ابتدای آبان ماه امسال بود که انتشار حکم عجیب یک قاضی برای سارق دو بسته بادام هندی، منجر به ایجاد موجی از انتقادات از دستگاه قضا شد.

در این پرونده که به پرونده سارق بادام هندی معروف شد، قاضی تنها برای سرقت 2 بسته بادام هندی توسط متهم، وی را به 10 ماه حبس و 40 ضربه شلاق محکوم کرده بود! مهم ترین انتقاد متوجه حکم مذکور، عدم تناسب جرم و مجازات بود.

موضوعی که مرکز رسانه قوه قضاییه نیز با اذعان به آن با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: برای بررسی حکم صادر شده در پرونده موسوم به سرقت بادام هندی و موضوع عدم تناسب مجازات تعیین شده با جرم رخ داده، هیات ویژه ای در دادگستری استان قم تشکیل شده است.

(متن کامل اطلاعیه را از اینجا بخوانید) پس از آن نیز رییس قوه قضاییه در واکنش به انتشار این حکم گفت: امروز مردم عزیز ما در همه زمینه ها از ما انتظار عدالت دارند، نه فقط عدالت در صدور یک حکم؛ امروز نیازمند هستیم که در همه بخش ها و همه زمینه ها به عدالت رفتار کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم جدی قوه قضاییه برای عدم تکرار حکم «سارق بادام هندی»

عزم جدی قوه قضاییه برای عدم تکرار حکم «سارق بادام هندی»