مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 12:302021-12-06پزشكي

راه اندازی اتوبوس مشاوره و تست HIV در شیراز


اتوبوس مشاوره و تست HIV به مناسبت هفته ملی اطلاع رسانی ایدز، توسط دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری شهرداری شیراز، تجهیز و راه اندازی شد.

- سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز دوشنبه 15 آذر هدف از راه اندازی اتوبوس مشاوره و تست اچ آی وی را کمک به شناسایی سریع مبتلایان به این عفونت و ارتقاء آگاهی ها نسبت به این بیماری و شیوه های کنترل و پیشگیری از آن، اعلام کرد.

دکتر عباس رضاییان زاده به خبرنگاران گفت: هدف کلی در برنامه مشاوره و تست اچ آی وی، (HTC=counseling and testing HIV) تقویت برنامه های شناسایی بیشتر و سریع تر مبتلایان به HIV و اتصال موفقیت آمیز آنان به خدمات مراقبت، درمان و ماندگاری بر درمان است.

او افزود: برای اجرای HTC مدل های مختلفی به صورت جامعه مدار و امکانات مدار وجود دارد و استفاده از مدل های مختلف در این زمینه می تواند دسترسی عمومی به خدمات پیشگیری، آزمایش، مراقبت و درمان HIV را افزایش دهد.

این مقام مسئول در علوم پزشکی شیراز ضمن تاکید بر اینکه در تمام مدل های HTC باید حقوق فرد رعایت شود، خاطرنشان کرد: برنامه های مشاوره و تست اچ آی وی، هرگز اجباری نیست و همواره باید اجتناب از انگ و تبعیض را در نظر گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی اتوبوس مشاوره و تست HIV در شیراز

راه اندازی اتوبوس مشاوره و تست HIV در شیراز