مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 10:402021-12-06سياسي

فضیلت و پاداش وصف ناپذیر زنان باردار در احادیث ائمه/لطف ویژه خدا به مادران باردار


اگرچه این روزها به فرزند آوری و بارداری کمتر اهمیت داده می شود اما اهیمت آن در اسلام به قدری است که خداوند مادران را مورد لطف و رحمت ویژه خود قرار داده است و بهشت را جایگاه مادران خوانده.

- گروه زندگی: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله درباره ی ثواب و فضیلت بارداری و شیردهی مادران فرموده اند:   قسم به آن خدایی که مرا به رسالت برگزید و بشیر و نذیر قرار داد، هر زنی که از شوهرش حامله شود، در سایه عنایت خداوند است تا درد زایمان او را فراگیرد.

زمانی که درد زایمان شروع شد، خداوند برای هر دردی، ثواب آزادی یک عَبد مومن را به وی می دهد، وقتی فارغ شد و شیردادن به طفل را شروع کرد، خداوند متعال به ازای هر بار مکیدن سینه مادر توسط طفل، نوری را در پیش رویش در روز قیامت ایجاد می کند که تمام افراد را در روز قیامت به تعجب وا می دارد، و به این زن ثواب روزه دار و نمازگزار داده می شود، و هنگامی که فرزندش را از شیر گرفت، خطاب خداوند بزرگ به آن زن می رسد که ای زن؛ تمام گناهان گذشته تو را مورد بخشش قرار دادم، پس از امروز اعمالت را از نُو شروع نما.

مستدرک الوسائل، ج2: 550  حضرت محمد صلی الله علیه در حدیث دیگری اینطور می فرمایند: زنی که حامله می شود در سایه لطف خداست و به عدد هر زایمانی که برایش پیش می آید پاداش آزاد کردن یک برده را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضیلت و پاداش وصف ناپذیر زنان باردار در احادیث ائمه/لطف ویژه خدا به مادران باردار

فضیلت و پاداش وصف ناپذیر زنان باردار در احادیث ائمه/لطف ویژه خدا به مادران باردار