مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 09:452021-12-06سياسي

نبود شفافیت مالی بخش بهداشتی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی قابل قبول نیست


سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت که عدم شفافیت 81 هزار میلیارد تومانی بخش بهداشتی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی کشور قابل قبول نیست، - سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت که عدم شفافیت 81 هزار میلیارد تومانی بخش بهداشتی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی کشور قابل قبول نیست، آن هم در شرایطی که دولت برای تدوین منطقی و عاقلانه لایحه بودجه سال 1401 در گام اول باید انضباط مالی بودجه را افزایش دهد.

علی خضریان، در گفت و گو با ایسنا با اشاره به عدم شفافیت مالی بخش بهداشت و درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: 85 درصد از بودجه دانشگاه های علوم پزشکی به امور بهداشتی و درمانی اختصاص دارد.

این رقم در سال 1400 قریب به 81 هزار میلیارد تومان بوده که علی رغم ماده 1 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه فاقد هرگونه رصد و نظارت بر نحوه هزینه کرد آن است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در ادامه با اشاره به منطق معافیت دانشگاه های کشور گفت: نیت اولیه قانونگذار از تصویب این ماده صرفا رفع موانع پیش روی امور آموزشی و پژوهشی بوده، در حالی که اکنون تنها 15 درصد از بودجه 95 هزار میلیارد تومانی دانشگاه های علوم پزشکی را امور آموزشی و پژوهشی تشکیل می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود شفافیت مالی بخش بهداشتی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی قابل قبول نیست

نبود شفافیت مالی بخش بهداشتی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی قابل قبول نیست