مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 09:402021-12-06بين الملل

چرا موسیقی غمگین پرطرفدار است؟


«چرا مردم به موسیقی غمگین گرایش زیادی دارند؟ تحقیقات نشان داده است آهنگ های غمگین به انسان حس غم و ناراحتی نمی دهد، بلکه مخاطب را در یک حال و فضای نوستالژیک فرو می برد.

- چرا مردم به موسیقی غمگین گرایش زیادی دارند؟ تحقیقات نشان داده است آهنگ های غمگین به انسان حس غم و ناراحتی نمی دهد، بلکه مخاطب را در یک حال و فضای نوستالژیک فرو می برد.

غمی که بر اثر گوش دادن به موسیقی وجود مخاطب را فرامی گیرد در حقیقت می تواند لذت بخش باشد.

به نظر می رسد این مساله ریشه بیولوژیک هم داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: چرا مردم به موسیقی غمگین گرایش زیادی دارند؟ اگر به دور و برتان نگاه کنید، متوجه می شوید خیلی ها بیشتر از آن که به موسیقی شاد گوش کنند، به موسیقی غمگین تمایل دارند.

در جامعه ایرانی شاید در ظاهر شدت این تمایل بیشتر از نقاط دیگر دنیا باشد اما واقعیت این است که در کشورهای دیگر جهان هم موسیقی غمگین طرفداران فراوانی دارد.

در سال 2014 دانشمندان تحقیق کردند و به این نتیجه رسیدند گوش دادن به آهنگ های غمگین می تواند برای سلامت روان آدم ها مفید باشد.

در سال 2019 نیز تحقیق دیگری با همین موضوع منتشر شد که نشان می داد افراد افسرده آهنگ های غمگین را به آهنگ های شاد ترجیح می دهند، چون فکر می کنند گوش دادن به آهنگ های غمگین حالشان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا موسیقی غمگین پرطرفدار است؟

چرا موسیقی غمگین پرطرفدار است؟