مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 08:252021-12-06سياسي

ضرورت حاکم شدن فضای اخلاق ادب و احترام در آموزش و پرورش


باید در آموزش و پرورش اخلاق، ادب و احترام حاکم شود تا نسل آینده هم از این خصلت برخوردار شوند.

- ، آیت الله نوری همدانی صبح دوشنبه در دیدار با یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش کار معلمی را بسیار با ارزش و رسالت انبیا عنوان کرد و گفت: معلم در اسلام جایگاه رفیعی دارد که باید قدردان این توفیق الهی باشند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: معلمانی که سرنوشت کودکان نوجوانان و جوانان ما را رقم می زنند باید ابتدا خود را ساخته باشند تا بتوانند گفتار و رفتار آنها در روح و روان دانش آموزان اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: کار معلمی را نباید به دید یک شغل نگاه کرد بلکه معلم باید دانش آموزان را به عنوان یک امانت الهی در دست خود تلقی کند و برای اعتلای علمی و اعتقادی آنها تلاش کند.

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به اینکه همه علوم به دست آمده به همت و تلاش دانشمندان اسلامی بوده است ادامه داد: امروز از بسیاری از دانشمندان ما در کشورهای غربی به بزرگی یاد می شود و این بیانگر این است که کشور ما دارای استعداد و نخبگان فراوان است که می تواند با تعلیم و تربیت مناسب این استعدادها را کشف و شکوفا کرد.

آیت الله نوری همدانی گفت: امروز جوانان و نوجوانان کشورمان جایگاه علمی برتری را در دنیا دارند که این ظرفیت ها باید شناسایی و برای ارتقای علمی و پرورش آنها تلاش شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت حاکم شدن فضای اخلاق ادب و احترام در آموزش و پرورش

ضرورت حاکم شدن فضای اخلاق ادب و احترام در آموزش و پرورش