مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 08:152021-12-06اقتصادي

فروش خودرو با قیمت واقعی، بازار را ساماندهی می کند


علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بر این نکته تاکید کرد که بهای تمام شده تولید خودرو و نرخ بازار باید تعیین کننده قیمت خودرو باشد و گفت: - علیرضا شهبازی ضمن اشاره به آثار سوء اقتصادی ناشی از قیمت گذاری دستوری اظهار داشت: تمامی اقتصاددانان و کارشناسان صنعت خودرو و قطعه کشور بر اثرات زیان بار قیمت گذاری دستوری اتفاق نظر دارند.

این در حالی است که شرایط ورود به عرصه رقابت، توسعه محصول و پوشش زیان های وارده باید برای خودروسازان فراهم شود.

وی افزود: اکنون خودرو با قیمت پایین عرضه می شود، اما سود حاصله نصیب مصرف کننده نهایی نمی شود، بلکه دلالان و سودجویان هستند که از شرایط کنونی قیمت خودرو بهره مند می شوند، در حالی که با اقداماتی می بایست مانع از این امر شد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی بر تعیین قیمت واقعی خودرو تاکید کرد و گفت: فروش خودرو با قیمت واقعی، خودروساز را در راستای ساماندهی کیفیت و افزایش تیراژ یاری می رساند که در بلندمدت به تثبیت قیمت خودرو کمک می کند و در نتیجه این کالا با قیمت مناسب تر به دست مصرف کننده خواهد رسید.

شهبازی معتقد است، قیمت دستوری نمی تواند، راهکار اساسی برای رفع مشکل خودروسازان و مصرف کنندگان باشد و باید با صبوری و درایت بیشتر تصمیمات مناسب تر و منطقی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش خودرو با قیمت واقعی، بازار را ساماندهی می کند

فروش خودرو با قیمت واقعی، بازار را ساماندهی می کند