مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 08:052021-12-06پزشكي

صدای مفاصل را جدی بگیرید


یک متخصص ارتوپد در خراسان جنوبی گفت: در سنین پایین صداهایی که اطراف مفاصل شنیده می شود و معمولاً با مقداری درد همراه است می تواند به علت عبور تاندون های عضلات از روی برجستگی های استخوانی باشد، - اما باید افراد در این مواقع به پزشک مراجعه کنند.

منصور کریمی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در پیشگیری از بیماری های مربوط به استخوان، باید جلوی از بین رفتن پیشرونده غضروف را گرفت؛ چرا که وزن به یک قسمت زانو بیشتر منتقل نشود، یعنی توزیع وزن داخل مفصل ها به صورت یکسان صورت گیرد و در نتیجه جلوی استفاده از پروتز گرفته شود.

وی افزود: توصیه می شود بیمارانی که انحراف زانو به همراه درد دارند قبل از اینکه شدت ساییدگی زیاد شود به پزشک مراجعه کنند و با اصلاح راستای زانو به تسکین دردها کمک شود و سن تعویض مفصل عقب افتد.

وی ادامه داد: برای پروتز که خود عمری دارد اگر مجبور شویم در سنین پایین این کار را انجام دهیم قطعا عمر پروتز تمام می شود.

وی با اشاره به موضوع اصلاح راستای اندام، تصریح کرد: اصلاح راستای اندام در افرادی که درجاتی از ساییدگی مفصل را دارند و محدود به قسمت زانو است، بیمارهای مناسبی برای اصلاح راستای اندام با عمل جراحی و با برداشتن وزن از آن قسمت، دردهایشان نیز بهبود می یابد و بیمارانی که سن شان بالا و پایین نیست هم کاندیداهای خوبی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدای مفاصل را جدی بگیرید

صدای مفاصل را جدی بگیرید