مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 07:502021-12-06بين الملل

کیشیدا: به دنبال انعقاد معاهده صلح با روسیه هستیم


نخست وزیر ژاپن امروز دوشنبه اعلام کرد که توکیو به دنبال توسعه روابطش با مسکو با هدف حل مناقشات ارضی و بر اساس منافع ملی این کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از تاس، فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن امروز دوشنبه و در سخنرانی سیاست های دولت خود در آغاز نشست فوق العاده پارلمان این کشور اعلام کرد که توکیو به دنبال توسعه همه جانبه روابط با مسکو خواهد بود.

کیشیدا در این باره گفت: در مورد روسیه، ما به دنبال توسعه همه جانبه روابط بر اساس موضع خود با هدف حل مناقشه ارضی و انعقاد معاهده صلح خواهیم بود.

نخست وزیر ژاپن همچنین تاکید کرد که دولت وی دیپلماسی قاطعانه ای را در روابط با کشورهای همسایه بر اساس منافع ملی ژاپن و به منظور حفظ صلح و ثبات منطقه ای به کار خواهد گرفت.

وی پیشتر و در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران به عنوان نخست وزیر ژاپن اعلام کرده بود که به دنبال سیاست خارجی قاطع در برابر روسیه و چین است.

گفتنی است که توکیو و مسکو برای دهه هاست که در حال رایزنی برای دست یابی به یک معاهده صلح برسر مناقشات ارضی بین دو طرف هستند که از پایان جنگ جهانی دوم به این سو مطرح بوده است.

موضوع جزایر کوریل جنوبی همچنان محل مناقشه دو طرف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیشیدا: به دنبال انعقاد معاهده صلح با روسیه هستیم

کیشیدا: به دنبال انعقاد معاهده صلح با روسیه هستیم