مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 07:402021-12-06سياسي

حمد؛ آخرین حرف بهشتیان و مدخل رسیدن به نعمت ها


مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه حمد خداوند مدخل رسیدن به نعمت های الهی است، گفت: حمد الهی در قیامت وزن سنگینی دارد و آخرین حرف بهشتیان است؛ - پس چه بهتر که انسان خود را در زمره حامدان قرار دهد.

حجت الاسلام سیدنواب موسوی در شرح فراز ابتدایی خطبه دوم نهج البلاغه أَحْمَدُهُ اسْتِتْمَاماً لِنِعْمَتِهِ وَ اسْتِسْلَاماً لِعِزَّتِهِ وَ اسْتِعْصَاماً مِنْ مَعْصِیَتِهِ وَ أَسْتَعِینُهُ فَاقَهً إِلَی کِفَایَتِهِ إِنَّهُ لَا یَضِلُّ مَنْ هَدَاهُ وَ لَا یَئِلُ مَنْ عَادَاهُ وَ لَا یَفْتَقِرُ مَنْ کَفَاهُ فَإِنَّهُ أَرْجَحُ مَا وُزِنَ وَ أَفْضَلُ مَا خُزِنَ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِیکَ لَهُ شَهَادَهً مُمْتَحَناً إِخْلَاصُهَا مُعْتَقَداً مُصَاصُهَا ، اظهار کرد: خطبه دوم نهج البلاغه بعد از جنگ صفین بیان شده است.

امام علی(ع) هنگامی که از ماجرای صفین برمی گردد خطبه دوم نهج البلاغه را بیان می کند و شیوه و انسجام سخن امام علی(ع) در این خطبه بیشتر نمایان است و جلوه گری می کند.

تسلیم عزت خداوند شدن برای مصونیت از عصیان است.

وی با اشاره به اینکه واژه اسْتِسْلَاماً در معنای لغوی از ماده تمام است و به این معناست که اجزای یک مجموعه در کنار هم چیده شود، افزود: گاهی این واژه به معنای نشان دادن فز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمد؛ آخرین حرف بهشتیان و مدخل رسیدن به نعمت ها

حمد؛ آخرین حرف بهشتیان و مدخل رسیدن به نعمت ها