مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 07:302021-12-06بين الملل

کشته شدن رهبر سابق فارک در ونزوئلا


یکی از فرماندهان ارشد متعلق به گروه چریکی فارک کلمبیا که در پی توافق صلح 2016 بار دیگر سلاح به دست گرفته بود، در یک درگیری در ونزوئلا کشته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ارنان داریو ولاسکوئز معروف به ال پائسا و از اعضای سابق گروه چریکی نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) پس از توافق صلح این گروه با دولت بوگوتا در 2016 بار دیگر سلاح به دست گرفت.

وی و چند تن دیگری از فرماندهان مشهور این گروه چریکی در 2019 گفتند که بار دیگر سلاح به دست گرفته و یک گروه به نام مارکوتالیای دوم را تشکیل دادند.

ایوان مارکز ، فرماندهی این گروه اخیرا به رسانه های محلی گفته بود که دولت بوگوتا باید گفتگوها با تمامی گروه های مسلح را به منظور صلحی کامل در این کشور حوزه آند انجام دهد.

بر اساس اعلام دولت بوگوتا، گروه های مخالف 2400 نیرو دارند و با باندهای تبهکار مبارزه می کند و یکی پس از دیگری به معادن غیرقانونی و تولید کوکایین دست می یابند.

رسانه های کلمبیا از جمله روزنامه ال تیمپو گزارش کردند، ولاسکوئز در جریان حمله ای از سوی مهاجمانی که به دنبال پول جایزه برای دستگیری اش بودند، کشته شد.

این روزنامه از قول منابع رسمی نوشت، ارتش کلمبیا راه دیگری بجز دخالت در این درگیری که در ایالت آپوره رخ داد، نداشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشته شدن رهبر سابق فارک در ونزوئلا

کشته شدن رهبر سابق فارک در ونزوئلا