مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 07:302021-12-06پزشكي

عدم رویت به معنای نبود امیکرون نیست


یک متخصص اپیدمیولوژی با اشاره به سیر رو به تزائد سویه امیکرون ،معتقد است که عدم گزارش رویت این سویه خطرناک جدید به معنای عدم وجود آن نیست و از همین رو باید همه موارد پیشگیرانه را با جدیت مدنظر داشت.

- دکتر رضا چمن در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: :تا شب گذشته براساس آمارهای بین المللی، در 38 کشور دنیا مواردی از ابتلای به این گونه جدید را گزارش شده ، از همین رو عدم گزارش از دیگر کشورها به مفهوم نبودنش نیست شاید شناسایی نشده باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با اشاره به سرعت بالای انتقال این گونه جدید کووید19 خاطرنشان کرد: با این سیر فزاینده و رو به گسترش سویه امیکرون بدیهی است که از هم اکنون باید تدابیر پیشگیرانه را با جدیت، هوشمندانه و مسئولانه در دستور کار قرار داد و از آنجا که راه های انتقال این سوش جدید مشابه سوش های قبلی است پرهیز از هرگونه تجمع، گردهمایی، ازدحام، دورهمی، رعایت فاصله فیزیکی در ارتباطات اجتماعی، استفاده مناسب از ماسک و تکمیل پوشش واکسیناسیون مهمترین راهکارهای مقابله هستند.

این متخصص اپیدمیولوژی همه گیری بر ضرورت توجه بیش از پیش به پروتکل های بهداشتی تاکید و تصریح کرد: نباید منتظر ماند و بعد از اوج گرفتن آمار ابتلا به ناگزیر محدودیت های سخت گیرانه را اعمال کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم رویت به معنای نبود امیکرون نیست

عدم رویت به معنای نبود امیکرون نیست