مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 06:402021-12-06دانش

ثبت یک گونه جدید حشره توسط پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری


پژوهشگران گروه زیست شناسی دانشکده علوم پایه دانشگاه حکیم سبزواری موفق به کشف و ثبت یک گونه جدید حشره در دنیای علم حشره شناسی شدند.

- ایسنا/خراسان رضوی پژوهشگران گروه زیست شناسی دانشکده علوم پایه دانشگاه حکیم سبزواری موفق به کشف و ثبت یک گونه جدید حشره در دنیای علم حشره شناسی شدند.

عضو هیات علمی گروه زیست شناسی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: نام گونه جدید معرفی شده Electogena sartorii است که برای نخستین مرتبه در دنیا توسط پژوهشگران ایرانی توصیف و به ثبت رسید.

دکتر علیرضا کیخسروی با اشاره به اینکه گونه جدید معرفی شده بومی مناطق شمالی ایران است، اظهار کرد: لارو تعداد قابل توجهی از حشرات، آبزی است و دوره لاروی خود را در آب می گذرانند که به این گروه کف زیان می گویند.

این لاروها در ارزیابی کیفیت آب بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر حضور این لاروها برای ایجاد یک اکوسیستم پایدار آب شیرین بسیار حیاتی است و در چرخه های غذایی رودخانه ها یا همان آب شیرین از عناصر کلیدی به شمار می آید.

کیخسروی با اشاره به اینکه پژوهش مذکور حاصل فعالیت های هشت ساله اش در دانشگاه حکیم سبزواری است، گفت: این پژوهش با همکاری دکتر رستگار و همچنین دانشجوی ارشد بنده، مینا موذن، انجام شده و نتایج آن در مجله Zootaxa که از مجلات کلاسیک و خوب حوزه جانورشناسی است، ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت یک گونه جدید حشره توسط پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری

ثبت یک گونه جدید حشره توسط پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری